اگر می خواهید فایل پی دی اف فارسی خود را به متن معمولی(تکست) که با نرم افزار NOTEPAD ویندوز قابل ویرایش و کپی برداری باشد، تبدیل کنید این آموزش را بخوانید:

ابتدا نرم افزار گوگل کروم ورژن 35 یا جدیدتر را نصب کنید و سپس فایل پی دی اف خود را توسط کروم باز کنید(open with کنید) حالا همه چیز در اختیار شما برای کپی برداری آماده است. کافیست متن دلخواه خود را با ماوس انتخاب و کپی کنید و آن را در نرم افزار Microsoft Office Word 2010 پیست کنید.

نکته: این ترفند برای پی دی اف هایی که قبلاً عکس اسکن شده بوده اند و با کانورتر به پی دی اف تبدیل شده اند، جواب نمی دهد.


روش دوم:

How to convert a PDF file to Word:

Open a file in Adobe Acrobat XI.

Choose Tools > Content Editing > Export File to Microsoft Word Document.

Click Settings to turn on optical character recognition (OCR) if your PDF contains scanned text.

Name the Word file and save it in a desired location.

http://www.adobe.com/uk/products/acrobat/pdf-to-word-doc-converter.html