مشکل خطای تایید دوعاملی چیست؟

برای ورود به بایننس، ابتدا باید نام کاربری (ایمیل) و گذرواژه خود را وارد کنید. در صورتی که داده‌های ورودی درست باشد، در صفحه «Security verification»، بایننس از شما می‌خواهد که کد تأیید هویت دوعاملی را وارد کنید. اما ممکن است بعد از واردکردن کد، با پیام that code was invalid. please try again مواجه شوید:

بایننس اخطار می‌دهد که کد واردشده نادرست است. این در حالی است که کد دقیقاً مطابق با چیزی است که در نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور آمده است. علت این اتفاق معمولاً همگام‌نبودن زمان نرم‌افزار است.

همگام‌سازی زمان در گوگل آتنتیکیتور

وقتی که زمان همگام نباشد، رمز گوگل آتنتیکیتور در گوشی شما نمایش داده می‌شود، اما وقتی که آن را وارد می‌کنید، سیستم رمز ورودی را منقضی‌شده در نظر گرفته است. برای حل این مشکل، در نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور به بخش تنظیمات (Setting) مراجعه کنید. سپس گزینه «Time correction for codes» را انتخاب کنید و «Sync now» را بزنید. چند ثانیه منتظر بمانید تا عملیات نهایی شود.

با انجام این مراحل، زمان‌بندی بایننس با گوگل آتنتیکیتور تطبیق داده می‌شود و مشکل خطای دوعاملی حل می‌شود.

اگر باز هم مشکل حل نشد، می‎‌توانید از این روش‌ها نیز استفاده کنید:

  • مرورگر خود را در حالت «اینکاگنیتو» (Incognito) قرار دهید. اینکاگنیتو یک تب در مرورگر کروم است که می‌توانید با فشردن دکمه‌های Ctrl+Shift+N به آن دسترسی داشته باشید. این تب کوکی‌های قبلی را در نظر نمی‌گیرد و به این ترتیب می‌توان با استفاده از آن، بعضی از خطاها را رفع کرد. گفتنی است که تب اینکاگنیتو فقط مختص گوگل کروم است؛ اما در سایر مرورگرها هم عملکردهای مشابهی وجود دارد. در مرورگر اینترنت اکسپلورر، پنجره «INprivate» و در فایرفاکس نیز «New secret window» همین کارآیی را دارند.
  • پاک‌کردن کش (حافظه پنهان) و کوکی مرورگر نیز می‌تواند به رفع این خطا کمک کند.
  • در نهایت، استفاده از نرم‌افزار موبایلی بایننس به‌جای وب‌‎سایت هم می‌تواند راه‌حل مناسبی برای رفع این مشکل باشد.

می‌توانید در بخش نظرات، مشکلات مشابه را گزارش کرده و از سایر کاربران برای رفع آن کمک بگیرید. همچنین اگر از راه‌کاری برای حل مشکلات مشابه در بایننس استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.